sobota, 20 sierpnia 2016

Tarta z mintajem, porem i cukinią pod beszamelem

Tarta z rybą ? Czemu, nie? Kto powiedział, że zawsze musi być z kurczakiem. Jako fanka tart dziś przygotowałam tarte wytrawną. Początkowo miała być tylko z porem i rybą mintaj. Jednak w trakcie dodałam jeszcze cukinię i pomidory.




Składniki:

Na spód:  (podstawowy spód od tarty wytrawnej)
- 220g mąki pszennej
-125g masła
- 1 jajko
- szczypta soli, zioła prowansalskie

Na sos beszamelowy:
- 2 łyżki masła
- 2 łyżki mąki
- 1,5 szklanki mleka
-  szczypta gałki muszkatołowej 
- szczypta soli i pieprzu

Na środek:
- Ok. 400 g ryby mintaj (może być też inna biała ryba)
- 1 mała cukinia
- 2 pory (tylko biała część)
- łyżka masła
- sól
- pieprz 
- 2 małe pomidory

Przygotowanie: 
Spód:
1. Zaczynamy od przygotowania ciasta.  Masło kroimy na małe kawałeczki , łączymy z mąką, jajkiem, solą i ziołami prowansalskimi. Szybko wyrabiamy. Ciastko kruche lubi być szybko wyrabiane. Po dokładnym połączeniu składników, wkładamy ciasto do lodówki na 30minut.
2. Po upływie czasu, rozwałkowujemy ciasto na papierze do pieczenia i wykładamy na formie do tarty. (Moja forma ma średnicę 28cm)
3. Spód od tarty pieczemy przez 25-30minut (bez termo obiegu, góra i dół),  do zarumienienia.
Nadzienie:
1. Tarte przygotowywałam z mrożonej ryby. Dokładnie ją rozmroziłam i odsączyłam z nadmiaru wody. Rybę posypałam solą i pieprzem.
2. Pora i cukinię pokroiłam w talarki i podsmażyłam na maśle. Po chwili gdy por jest już lekko podduszony(nadal biały),  dodajemy rybę mintaj. Przyprawiamy wszystko delikatnie i dusimy go jeszcze przez chwilę .
Sos beszamelowy :
1. Rozpuszczamy masło na małym ogniu.
2. Dodajemy mąkę i dokładnie mieszamy.
3. Gdy mąka z masłem dobrze się połączą dodajemy mleko, dalej mieszając.
4. Dodaję gałkę muszkatołową, sól i pieprz.
5. Gdy sos będzie jednolity i gładki bez grudek zdejmujemy z ognia.



Na spód od tarty wykładamy nadzienie. Polewamy sosem beszamelowym, na koniec układamy pomidory pokrojone dowolnie. Tarte wkładamy do piekarnika na kolejne 10-12 min w nagrzanym piekarniku do 180 stopni.

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz