czwartek, 18 sierpnia 2016

Ciasto 3 bit !


Prosty i szybki przepis na najlepsze ciasto świata. Tak nie przesadzam, moim zdaniem to jedno z najlepszych ciast ! Dodatkowo jego przygotowanie nie wymaga pieczenie.  Najlepiej smakuje porządnie schłodzone. Tak aby wszystkie smaki dobrze się połączyły.  Ciasto to w pierwotnym przepisie było zrobione na herbatnikach. Ja jednak bardzo lubię połączenia słodko-słone, dlatego zdecydowałam się na krakersy. I to był strzał w 10! Ciasto świetnie sprawdzi się do popołudniowej kawy i zachwyci nie jedno podniebienie. Nawet to wymagające. 




Czas przygotowania to około: 40 minut
Forma : 25cmx35xm

Składniki : 

- 2 duże paczki krakersów
- 1 puszka masy krówkowej 400g (ja wybrałam masę Bakallino dostępną w Biedronce)
-  400g śmietany kremówki
- 3 łyżki cukru pudru
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- 2 fixy do śmietany (można użyć także żelatynę)
- 100 g czekolady gorzkiej
- 2 budynie waniliowe + ¾ litra mleka
- 100 g masła w temperaturze pokojowej


Przygotowanie:  Zaczynam od najbardziej pracochłonnych kroków. 

1. Przygotowuję budyń według przepisu na opakowaniu na ¾ litrach mleka. Tak aby budyń był gęstszy. I pozostawiam budyń do przestudzenia.(Jeśli posiadacie budyń bez cukru proponuję dodać 2 łyżki)
2. Następnym krokiem jest przygotowanie śmietany. Ubijam ją mikserem na najwyższych obrotach, dodaję cukier, cukier waniliowy i fixy.  Zabezpieczam ją folią i wstawiam do lodówki na czas przygotowania reszty składników.
3. Do przestudzonego budyniu dodaję masło i dokładnie miksuję.
4. Formę o wymiarach 25x35cm wykładam krakersami, następnie wykładam  całą podgrzaną masę krówkową. I dokładnie rozprowadzam ją na krakersach, ponownie układam krakersy.
5. Kolejny krokiem jest wyłożenie wcześniej przygotowanego budyniu.
6. Ponownie układam krakersy i wyciągam z lodówki ubitą śmietanę. Rozprowadzam ją równo po krakersach a wierzch posypuję tartą czekoladą.
7. Tak przygotowane ciasto szczelnie zabezpieczam i odstawiam do lodówki na minimum 2 godziny. Najlepiej na całą noc.

Smacznego !

2 komentarze:

  1. Według mnie też 3BIT to jedno z najlepszych ciasto tych bez pieczenia.
    Mogłabym jeść je bez końca, teraz aż mi ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń
  2. juz bardzo dawno go nie jadłam...dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń