sobota, 5 lipca 2014

Jagodzianki !!

Dziś przepis na pyszne jagodzianki !
Sezon na leśne owoce w pełni. Tak więc trzeba go dobrze wykorzystać. Były już pierogi z jagodami dziś czas na jagodzianki. Przygotowuje je drugi raz w życiu, mimo to nieskromnie powiem, że wyszły pysznie!
W tamtym roku korzystałam z tego przepisu --->Jagodzianki z mascarpone ! Jedak dziś kiedy dostałam jagody nie miałam mascarpone więc przygotowałam je z innego przepisu.

Składniki na 16 jagodzianek:

- 500 g mąki pszennej
- 15 g świeżych drożdży 
- 2 małe jajka lub jedno duże
- szczypta soli
- szklanka mleka
- 1/4 szklanki oleju
- 1/3 szklanki cukru
- 2 łyżeczki cukru waniliowego

Na nadzienie:
- 3 łyżki cukru
- 1 łyżka maki ziemniaczanej
- 300 g jagód 

Na lukier:
- szklanka cukru pudru 
- kilka kropel soku z cytryny

Przygotowanie:
1. Robimy rozczyn z drożdży i mleka. 
2. Łączymy mąkę z drożdżami rozrobionymi na mleku, dodajemy szczyptę soli.Wbijamy jajko i dokładnie mieszamy.
3.Dodajemy olej i resztę składników. Zagniatamy ciasto i odstawiamy na 1,5 h.
4. Po upływie czasu delikatnie zagniatamy ciasto i dzielimy na części. Ja wyrobiłam na kulki.
5. Kulki pozostawiłam na stole do wyrośnięcia.
6. Następnie nadziewałam jej jak pierogi i formowałam na podłużne bułeczki.
7. Układałam złączeniem do dołu.
8. Jagodzianki piekłam w piekarniku przez 15 min w 220 stopniach.
9. Tak upieczone bułeczki polałam lukrem.

Smacznego !

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię jagodzianki:) Twoje wyglądają doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że zostało mi troszkę drożdży bo z przyjemnością zjem takie jagodzianki!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo dobre,zrobiłam z 1kg maki.Lepiej zrobić 2x1\2 kg.Nie starczyło jagód, nadziałam borówką am.i dżemem trusk.mniam,mniam jolka61

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały !:) Muszę wypróbować wersję z borówką, bo właśnie mam ich sporo :)

      Usuń