niedziela, 6 października 2013

Czarniak - dorsz atlantycki !

Czarniaka kupiłam całkowicie przez przypadek, chciałam kupić rybę z rodziny dorszowatych. Są one nie tylko smaczne ale i zdrowe. A w dodatku mają mało ości. 
Zazwyczaj ryby zjadałam w przygotowane w formie tradycyjnej, czyli smażone w jajku i bułce. A dziś ryba pieczona ! Jeszcze smaczniejsza. I z pewnością to nie ostatni raz kiedy ją tak przygotowałam ;)



Składniki:
- ryba czarniak (dwa filety)
- koperek
- sok z cytryny
- sól
- pieprz
- masło

dodatkowo:
- ziemniaki
- i dodatek ja podałam z ogórkiem kiszonym :)

Przygotowanie:
1. Rybę opłukujemy wodą, wycieramy papierowym ręcznikiem, odsączając nadmiar wody.
2. Posypujemy solą i pieprzem, obficie skraplamy sokiem z cytryny.
3.  Wykładamy na foli aluminiowej, posypujemy koperkiem i układamy kawałki masła ok. 1,5 łyżki.
4. Pieczemy w temp. 200 stopni ok. 15 minut. W między czasie polewając powstałym "sosem".



I gotowe ! 
Smacznego !

12 komentarzy:

  1. muszę przyznać, że też jadam ją tylko w wersji: bułka i jajko, czasem mąka i sos pomidorowy..
    Ale podoba mi się ta pieczona wersja, mmmniam :) wydaje mi się, że nie zabija tego naturalnego smaku i aromatu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi smaka narobiłas :), wyglada pysznie!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię właśnie takie rybki bez panierki.

    OdpowiedzUsuń
  4. O jeej, ale bym to zjadła, uwielbiam ryby!;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny obiadek. Idealny na piątek... i nie tylko :) Uwielbiam ryby!

    OdpowiedzUsuń
  6. ale ja uwielbiam ryby! Wygląda bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za rybami,jednak z chęcią spróbuję ryby według Twojego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam ryby <3 A jak patrzę na to ,to się głodna od razu zrobiłam;D

    OdpowiedzUsuń