piątek, 13 września 2013

Tarta z jabłkami i cynamonem !

Dziś tarta z jabłkami. To bez wątpienia jedno z najlepszych ciast :) Bo kto nie lubi zapachu cynamonu ?


Składniki:
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 1 jajko a właściwie samo żółtko
- 200 g margaryny
- ok. 6-8 jabłek w zależności od wielkości
- 1/3 szklanki cukru
- 1 łyżka śmietany (ja użyłam 18%)
- cynamon i cukier (po 2 łyżeczki )

Przygotowanie:
1. Ogrzaną margarynę kroimy i wrzucamy do miski, dodajemy cukier. Miksujemy na gładką masę
2. Dodajemy żółtą, dalej miksując.
3. Dodajemy połowę mąki dalej ucierając.
4. Dodajemy śmietanę i resztę mąki. Miksujemy.
5. Po uzyskaniu jednolitej masy, pakujemy ciasto w folię i odkładamy do zamrażalnika na pół godziny.
6. Obieramy jabłka i kroimy je w półksiężyce.
7. Po upływie 30 min wyciągamy ciasto i wykładamy nim formę.
8. Układamy jabłka posypujemy cukrem i cynamonem.
9. Zapiekamy 30 minut aż się zarumieni w temperaturze 230 stopni.



 Dodatkowo posypałam cukrem pudrem :)
SMACZNEGO! 

P.S Zapraszam do obserwowania bloga ;) już niedługo konkurs bądźcie czujni !:)

4 komentarze:

  1. Cudowna,ale bym ją zjadła,ranyyy,miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pytanie postawione na początku "Bo kto nie lubi zapachu cynamonu ?" odpowiadam - nie wszyscy. :) Mój chłopak nie przepada za cynamonem i wypiekami z jego udziałem niestety. :( Ja zaś ubóstwiam cynamon! A jeszcze bardziej połączenie jabłek z cynamonem. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pytanie postawione na początku "Bo kto nie lubi zapachu cynamonu ?" odpowiadam - nie wszyscy. :) Mój chłopak nie przepada za cynamonem i wypiekami z jego udziałem niestety. :( Ja zaś ubóstwiam cynamon! A jeszcze bardziej połączenie jabłek z cynamonem. :)

    OdpowiedzUsuń