niedziela, 15 września 2013

Cynamonowe bułeczki niczym Kanelbullar !

Dziś bułeczki cynamonowe, ich zapach jest niesamowity i unosi się jeszcze długo po upieczeniu.


Składniki( na 12 bułeczek, ja od razu zrobiłam podwójną porcje ):
- 500 g mąki pszennej
- 50 g cukru
- - 1 łyżeczka soli
- 15 g drożdży
- 75 g masła 
- 2 jajka
- 200 ml mleka

dodatkowo do wypełnienia:
- 100 g cukru
- 65 g masła
- 1,5 łyżki cynamonu
- otarta skórka z 1 pomarańczy
- garść orzechów(ja dodałam włoskich)


Przygotowanie:
1. W misce mieszamy : mąkę,cukier, sól, drożdże.
2.Dodajemy miękkie masło i mieszamy.
3. Następnie dodajemy jajka i mleko i wyrabiamy ciasto.
4. Pozostawiamy je na ok. godzinę/półtorej do wyrośnięcia. (najlepiej przykryć je ściereczką)
5.Przygotowujemy nadzienie, roztapiamy masło, dodajemy cynamon, drobno posiekane orzechy, startą skórkę pomarańczy i cukier. Wszystko mieszamy razem na gładką masę.
6.  Po wyrośnięciu ciasta rozwałkowujemy na prostokąt. 
7. Wypełniamy nadzieniem i zwijamy w rulon.
8. Tniemy na  kawałki i układamy na blaszce do pieczenia.
9. Pieczemy około 30 minut.
10. Możemy polukrować, ja przygotowałam lukier z 1 białka, soku z cytryny i cukru pudru.




SMACZNEGO !

6 komentarzy:

  1. uwielbiam smak cynamonu w wypiekach

    OdpowiedzUsuń
  2. swietne! jakie smakowitee:)
    dodaje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam bułeczki z cynamonem :D
    Dawno już nic takiego dobrego nie robiłam, to może w najbliższym czasie skorzystam z przepisu, bo wyglądają zachęcająco :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie będę pił kawkę, poproszę taką piękną bułę! Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają bardzo apetycznie. Zapach na pewno jest mega!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm, cudnie się prezentują:)

    OdpowiedzUsuń