wtorek, 17 września 2013

Ciasto dyniowe !

Sezon dyniowy trwa w pełni i kto by pomyślał, że właśnie z nich można przyrządzić tak pyszne ciasta.
To wyszło idealnie, i sama nawet nie myślałam, że może być takie pyszne:)
Zapraszam do zapoznania się z przepisem.


Składniki:
na ciasto:
- 300 g mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 200 g cukru
- 3 łyżeczki przyprawy do piernika
-2 łyżeczki sody
- 4 jajka
- 200g masła
- otarta skórka z cytryny 
- 1 łyżka soku z limonki
- 1 łyżka soku z cytryny
- 350 g zmiksowanej dyni

na lukier:
- 1 białko
- szklanka cukru pudru 
- sok z cytryny

Posiadałam dużą dynie dlatego skorzystałam z 1/5 części. Resztę zamroziłam.
Dynię kroję na kawałki, oczyszczam z pestek i wkładam do piekarnika na 50 minut. Następnie studzę i obieram ze skórki.

1. Mąkę, cukier, przyprawę do piernika,proszek, sól,sodę mieszamy w misce.
2. W dużej misce ubijamy jajka,dodajemy roztopione i ochłodzone masło, sok z cytryny i limonki oraz skórki.
3. Następnie stopniowo i powoli wsypujemy suche składniki z pkt.1 i dokładnie mieszamy.
4. Wsypujemy mus z dyni, przyrządzony przy pomocy blendera i mieszamy.
5. Wykładamy do formy, wysmarowanej uprzednio masłem. Ja piekłam w okrągłej formie o średnicy 25 cm.
6.  Pieczemy w tem. 180 stopni około godzinę.
7. Przygotowujemy lukier, białko delikatnie ubijamy dodajemy cukier i sok z cytryny, dalej mieszając do uzyskania jednolitej masy, nie za rzadkiej bo nie zastygnie.



Smacznego !
Mam nadzieję, że Wam się spodobało. Robiłyście kiedyś ciasta dyniowe ?

27 komentarzy:

  1. wygląda super:D wygląda jak marchewkowe :D zamierzam zrobić coś takiego. Tylko nie jestem fanem smaku dyni.. i sie zastanawiam.. czy to ciasto smakuje bardzo dyniowo?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie :P jak bym sama nie robiła to po smaku bym się nie zorientowała że to dyniowe :P przyprawa do piernika fajnie się komponuje ;)

      Usuń
    2. To w najbliższym czasie biorę sie za pieczenie:D

      Usuń
  2. ale mam smaka na to ciasto :) Ja robiłam z dyni tylko placki, ale muszę zrobić też ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za miły komentarz u mnie :)

    pozdrawiam gorąco i biorę sie za robienie Twojego ciasta :)

    http://silesianfashionfreak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. jedno z moich ulubionych ciast :) Moje wyglądało tak: http://elficzna.blogspot.com/2012/10/boskie-ciasto-dyniowe-pod-pierzynka.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie robiłam takiego ciasta :) Najwyższy czas spróbować

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nigdy nie piekłam ciasta dyniowego i tej jesieni zamierzam to zmienić. Może skorzystam z Twojego przepisu:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale narobilas mi ochoty na takie ciasto!

    xxo

    OdpowiedzUsuń
  8. świetnie wygląda na pewno ma ciekawy smak:)

    OdpowiedzUsuń
  9. a zmieści się w formie o średnicy 24 cm ?

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy takiego ciasta nie jadłam :) w ogóle rzadko takie pyszności jem ;(

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam dyniowego ciasta... Wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda, że nie mogę jeść dynii, ale to nie znaczy, że nie upiekę, bo takie kuszące... Pozdrowionka...

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne ciacho, chyba jutro wracając z pracy pójdę na bazar po dynię :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie robiłam, a nawet nie jadłam takiego ciacha, ale prezentuje się świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam ciasto dyniowe - czy to na zmiksowanej czy tartej dyni. Pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. nie jadłam, ale już go lubię za sam słoneczny kolor <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie dosc, ze wyglada to i smakuje. Robie od jakiegos czasu jesienia i wszyscy sie zajadaja. Najsmieszniejsze, ze jak sie mowi "ciasto dyniowe" to ludzie robia "bleeee" a jak sprobuja, to za chwile jest pytanie"a jakie to ciasto, dasz przepis". No oczywiscie, ze daje i widze pelna konsternacje jak mowie o dyni. Pozdrawiam wszystkich cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  18. zrobilam wg przepisu... w smaku dobre, miekkie, wilgotne ale mialo posmak sody... i dalej sie zastanawiam czemu mi wyszlo brazowe a dalam tylko 2 lyzeczki przyprawy a w przepisie sa 3:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. następnym razem możesz dodać więcej dyni :) ja robiłam już kilka razy i teraz daje już dyni "na oko" i kolor zależy od dyni ;)

      Usuń
  19. ciasto wyszło super, ale posmak ma sody. Jutro będę próbować bez sody :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Polecam ciasta z dyni,są pyszne,wilgotne.Rozmroziłam dynię i dzisiaj piekę ciasto.Ja używam mniej proszku i sody, bo tylko po 1 łyżeczce i też ciasto ładnie wyrasta.Mam uprzedzenie do dużych ilości tych spulchniaczy,bo mają silne właściwości czyszczące i wybielające ( proszkiem,sodą i trochę octu+woda super wyczyściłam dywan i fugi).Renia

    OdpowiedzUsuń