niedziela, 18 sierpnia 2013

Zupa krem z dyni !

Pierwszy typowo kulinarny przepis na blogu, padło na zupę krem z dyni. Jakiś tydzień temu postanowiłam zaopatrzyć się w dynię, która rośnie u moich dziadków. W tym roku wyjątkowo obrodziły w owoce. Jednak nie miałam pomysłu co z nich przyrządzić. Przeszukałam kilkanaście blogów kulinarnych i nawet nie spodziewałam się ile potraw możemy przygotować z tej pomarańczowej rośliny. Od chlebów po ciasta.
Mój wybór padł na sprawdzony przepis, który już kiedyś przyrządzałam. Krem z dyni.

 SKŁADNIKI
- 1/2 dyni (jeśli jest duża, mniejsza może być cała)
- kostka rosołowa
- szczypta soli i cukru
- 2 cebule
- 5 małych marchewek
- natka selera
- imbir
-curry 
- szafran
- sól
- pieprz
- łyżka śmietany

PRZYGOTOWANIE
1. Obieramy dynię i kroimy w kostkę.
2. W garnku zalewamy dynię wodą z rosołkiem, dodajemy sól i cukier.(nie dużo wody 1/4 garnka) I podduszamy aż dynia się rozejdzie.
3. Podsmażamy cebulę na oleju.
4. W drugim garnku dusimy marchewkę pokroją na małe kawałki, dodajemy cebulę i natkę selera.
5. Gdy marchewka będzie miękka dodajemy do cały czas duszącej się dyni, ciągle podduszając. 
6. Dodajemy po pół łyżeczki imbiru, curry, szafranu(jeśli nie mamy po prostu nie dodajemy i nie zamieniamy inną przyprawą)soli i pieprzu.
7. Miksujemy blenderem.
8. Dodajemy łyżkę śmietany.
9. I gotoweee! :)
Możemy podawać z kulkami ptysiowymi tak jak ja lub z grzankami.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz