środa, 19 czerwca 2013

Zupa miętowa z zielonym groszkiem !

Pierwsza zupa na moim blogu ! Nie jest to typowa zupa, smak ma dość oryginalny. Na pewno ją polubicie ! Mi posmakowała bardzo i na pewno zrobię ją jeszcze nie raz :)
Zupa inspirowana jest serialem "Przepis na życie" to właśnie tam zobaczyłam ją pierwszy raz i postanowiłam ją przygotować ;)


Skład:
na zupę:
1 sałata
400 g groszku
2 dymki
20 listków mięty
1 l bulionu z kurczaka
30 g masła
30 g mąki
śmietana do dekoracji na wierzch
sól, pieprz

na grzanki:
3 kromki chleba
oliwa z oliwek
zioła( bazylia, zioła prowansalskie)

Przygotowanie:
1. Kroimy cebulę, siekamy sałatę  wrzucamy do garnka razem z groszkiem.
2. Zalewamy bulionem i gotujemy około 25 minut.
3.  Przy pomocy blendera albo miksera rozdrabniamy.
4. W dużym garnku roztapiamy masło,dodajemy mąkę i podsmażamy( uwaga aby nie zrobiła się brązowa).
5. Odstawiamy z ognia i wlewamy zupę, dokładnie mieszając aby zupa połączyła się z zasmażką.
6. Dodajemy przyprawy.
7. Na wierzch dodajemy łyżkę śmietany, możemy wykonać z niej estetyczny wzór aby pełniła nie tylko walory smakowe ale i estetyczne :)

Grzanki z patelni:
1. Kroimy chleb w kostkę.
2. Na patelni podsmażamy chleb z oliwą z oliwek i ziołami tak aby się podpiekły.
3. Na talerzu kładziemy dwa listki ręcznika papierowego i wykładamy na niego grzanki aby usuną zbędny olej, następnie wystudzone dodajemy do zupy :)




 I z grzankami

Smacznego!

14 komentarzy:

  1. ooo, ależ odważne połączenie! Podoba mi się;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz słyszę o takiej zupie! :) szkoda, że mam dwie lewe ręce jeśli chodzi o gotowanie..

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna zupa, słyszałam już kiedyś o niej, ale okazji by zjeść jeszcze nie miałam :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Z miętą mam rzadko coś wspólnego, za wyjątkiem gumy Orbit:p
    Piszę się na tę zupę, chociaż pierwszy raz takie połączenie widzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny blog i ciekawe przepisy ale myslę, że przydałby sięzdjęcia w trakcie robienia posiłku ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem tak ciekawa jej smaku, że jutro robię :-D

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm bardzo smakowicie wygląda :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupa oryginalna, na pewno by mi smakowała:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie slyszałam o takiej zupie nigdy wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepyszny kremik ! Uwielbiam groszek :) Z grzaneczkami- bardzo fajny pomysł !

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przepadam za zupami ,ale ta wydaję się byc ciekawa;)

    OdpowiedzUsuń