niedziela, 16 czerwca 2013

Zapiekanka z burakiem naciowym i sosem beszamelowym !

Dziś świetny pomysł na obiad dla fanów zapiekanek ! Pewnie niewiele z Was zna główny składnik mojej zapiekanki


Składniki:
makaron
burak naciowy lub szpinak około 700 g
łyżka masła
1/3 kostki rosołowej
szczypior
przyprawy: czosnek, bazylia, pieprz
2 łyżki śmietany lub jogurtu
2-3 plastry sera żółtego

Sos beszamelowy:
2 łyżki masła
2 łyżki mąki
1,5 szklanki mleka(ciepłe)
1 łyżeczka gałki muszkatołowej
sól  i pierz 

Przygotowanie:
1. Gotujemy makaron na al dente.
2. Burak naciowy  jeśli jest świeży gotujemy(ten punkt pomijamy jeśli mamy buraki naciowe mrożone).
3. Na patelni roztapiamy masło, dodajemy szczypior drobno posiekany,podsmażamy aż się zarumieni.
4. Dodajemy buraki naciowe, kostkę rosołową.
5. Dusimy aż będzie miękki, następnie dokładamy śmietanę.
6. Przyprawiamy.
7. Dodajemy ser żółty, mieszamy aż się roztopi i odstawiamy do wystygnięcia
8. W naczyniu wykładamy 1/3 makaronu następnie burak naciowy, makaron, burak naciowy, makaron, przelewamy sosem beszamelowym i posypujemy serem.

Sos beszamelowy:
Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy mąkę cały czas mieszając, żeby nie zrobiły się grudki.Gdy dobrze się połączą dodajemy letnie mleko, dalej mieszając. Przyprawiamy i gotowe :)





Smacznego!
A Wy jadłyście kiedyś buraki naciowe vel liściowy ? ;)

6 komentarzy:

  1. Nie jadłam, przyznaję bez bicia! I choćby z samej ciekawości bym skosztowała tej zapiekanki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna potrawa. Coś dla mnie, moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio pokochałam zapiekanki na obiad, więc bardzo mi się propozycja podoba ^^
    Ja również jeszcze nie miałam takiej okazji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak jest beszamel to z pewnością było pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o mniam, mniam, mniam --- ja chce to zjesc przez laptopa !!!,,, terazz - pyszotaa




    wpadnij do mnie :))

    OdpowiedzUsuń