niedziela, 9 czerwca 2013

Pierogi ze szpinakiem !

Pokazywałam Wam już kilka przepisów ze szpinakiem, mam nadzieję, że jeszcze się Wam nie znudził :D
Ja go uwielbiam a w dodatku teraz jest najlepszy !;) Dziś przepis na pierogi ze szpinakiem. Muszę Wam się przyznać, że pierwszy raz robiłam pierogi od początku do końca sama. Może kształtem nie są idealne ale smakowały wyśmienicie i ta satysfakcja na koniec :)


Składniki:

farsz:
- szpinak ok 600g
- szczypior
- łyżka masła
- 1/3 kostki rosołowej
- przyprawy: czosnek, bazylia, pieprz
- 2 łyżki śmietany lub jogurtu
- 2-3 plastry sera żółtego 

ciasto:
- 3 szklanki mąki
- 1 szklanka wrzątku
- szczypta soli

Przygotowanie:
1. Szpinak jeśli jest świeży gotujemy(ten punkt pomijamy jeśli mamy szpinak mrożony).
2. Na patelni roztapiamy masło, dodajemy szczypior drobno posiekany,podsmażamy aż się zarumieni.
3. Dodajemy szpinak, kostkę rosołową.
4. Dusimy aż będzie miękki, następnie dokładamy śmietanę.
5. Przyprawiamy.
6. Dodajemy ser żółty, mieszamy aż się roztopi i odstawiamy do wystygnięcia.
7. Do miski wsypujemy mąkę, sól i dolewamy wrzątek.
8. Mieszamy łyżką.
9. Wykładamy z miski ciasto na stół lub tacę.
10. Ciasto może być gorące, jeśli jest dla Was za gorące odstawcie na chwilę.
11. Zagniatamy ciasto, owijamy folią i odstawmy na chwilę.
12. Po kilku minutach możemy przygotowywać pierogi, ciasto wałkujemy, szklanką wycinamy kółka, nadziewamy szpinakiem, zalepiamy.
13. Rzucamy na gotującą się wodę i gotujemy aż wypłyną na powierzchnię.
14. Najlepiej smakują podawane z roztopionym masłem.






Smacznego!





11 komentarzy:

  1. Wstyd się przyznać, wstyd jak na Polkę!, nie jadłam pierogów chyba już z pół roku... ...

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam szpinak! Ale pierogów z nim jeszcze nie jadłam ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię taką wersję ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. kolejny smakowity wpis:))Uwielbiam szpinak a pierogi z nim to czysta poezja:)

    dziękuję za odwiedziny,zapraszam do wspólnej obserwacji;)

    pozdrawiam
    aga

    OdpowiedzUsuń
  5. nie cierpie szpinaku :) moja mama kluski slaskie robi ze szpinakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety nie przepadam za szpinakiem i chyba nigdy się do niego nie przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jadłam ostatnio pierogi ze szpinakiem i przypieczonym żółtym serem na wierzchu :) pychota!

    OdpowiedzUsuń