piątek, 28 czerwca 2013

Najlepsze jagodzianki na świecie !

Kolejny słodki przepis ! Dziś czas na jagodzianki. Pewnie czytacie ten post bez jakiegokolwiek zainteresowania, zwykłe jagodzianki? Nie tym razem ! To najlepsze jagodzianki na świecie i przekonacie się o tym jeśli same je zrobicie :P


Składniki:
- 550 g mąki
- 250 ml mleka
- 2 jajka
- 100 g masła
- 2 łyżki mascarpone
- 5 łyżek cukru
- 25 g drożdży
- 1 szczypta soli
- 2 łyżki cukru pudru
- 500 g jagód

+ lukier: cukier puder 2/3 szklanki, 2 łyżki zimnej wody

Przygotowanie:
1. Pokruszone drożdże łączymy z 5 łyżkami mleka w temperaturze pokojowej, 2 łyżkami mąki i 1 łyżką cukru, odstawiamy miksturę na około 20 minut.
2. Do garnka wlewamy resztę mleka, dodajemy mascarpone,masło i cukier. Podgrzewamy aż cukier z masłem będzie rozpuszczony, do przestudzonego mleka dodajemy 2 jajka, pamiętając aby dobrze połączyć.
3. Do miski dodajemy mąkę i sól, wlewamy mleko z jajkami i rozczyn drożdży, dobrze mieszając, gdyby ciasto było za lepkie dodajemy odrobinę mąki.
4. Przykrywamy ciasto ściereczką i zostawiamy na około 45 do wyrośnięcia.
5. Z przygotowanego ciasta otrzymamy około 14 kulek, formujemy je na placki do każdego dodajemy jagody i oprószmy cukrem pudrem, dobrze zalepiając każdą bułeczkę
6. Jagodzianki układamy na blaszce zlepieniem do dołu, pozostawiamy je na około 15 minut i pieczemy około 20 minut w 200 stopniach.
7. Lukrujemy jagodzianki.



Smacznego !

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam jogodzianki. Nie mam ulubionego przepisu, więc chętnie wypróbuję Twój:)
    Tylko muszę jagody skombinować...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają pysznie:) bardzo lubię drożdżowe wypieki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lato zdecydowanie kojarzy mi się z pysznymi jagodziankami <3

    OdpowiedzUsuń
  4. OMG! It's so delicious:)

    bloglovin.com/blog/3880191

    OdpowiedzUsuń
  5. ojejku, kiedy ja ostatnio jadłam jagodzianki... wyglądają przesmacznie!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm chyba też muszę takie zrobić :) aż zgłodniałam :)

    Buziaki,
    ALeks

    OdpowiedzUsuń
  7. Jagodzianki kojarzą mi się z Moją babcią;)
    Robi je najlepsze na świecie;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń