piątek, 7 czerwca 2013

Muffiny !

Kto ich nie lubi ? :) Nie wiem czy jest ktoś taki, przynajmniej ja nikogo takiego nie znam. Muffiny to szybkie, łatwe w przygotowaniu i smaczne ciasteczka. Ja korzystałam ze sprawdzonego przepisu. Kiedyś robiłam bardzo różne od razowych po muffiny z najróżniejszymi dodatkami :) Dziś sprawdzony przepis na muffiny, które mogą być naszą bazą :) możemy je zrobić z różnym nadzieniem, ja do swoich dodałam czekoladę a do niektórych dżem z czerwonej porzeczki  :)

Składniki:
- suche :
2 szklanki mąki
2/3 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru waniliowego
- mokre:
1 szklanka mleka
2 jajka
1/3 szklanki oleju
Przygotowanie:
1. Do miski wsypujemy mąkę,cukier,proszek,cukier waniliowy.
2. Dodajemy mleko,jajka,olej.
3. Mieszamy łyżką(ciasto może mieć grudki, nie martwcie się to nic :))
4. Formę wykładamy papilotkami, najlepiej podwójnie.
5. Nakładamy ciasto do 2/3 papilotki( jeśli chcecie zrobić z nadzieniem wyłóżcie łyżkę ciasta, nadzienie i przykryjcie je ciastem)
6. Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na około 25 minut.( Sprawdźcie wykałaczką czy ciasto jest upieczone)
Muffinki obierajcie z papierków dopiero, kiedy wystygną wtedy papierki będą lepiej odchodzić.
Przyozdabiamy według własnego gustu i smaku :) Ja swoje ozdobiłam lukrem.





A Wy lubicie takie babeczki ?;)
Smacznego!

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam muffiny! Te cudownie wyglądają :)
    Ja lubię z gorzką czekoladą, albo z owocami, np. jagodami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzieś usłyszałam, że 'człowiek, który nie lubi słodyczy, to zły człowiek'. Dotyczy to też muffinek!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pysznie wyglądają ;)

    http://closertotheedge1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. apetyczne z tymi płatkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No kto nie lubi muffinek jeszcze z ładnym i smacznym przybraniem ? rewelacja <3
    Zapraszam;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też nie znam takich osób :D Osobiście bardzo lubię ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Czemu ja nie potrafię piec? Zrobiłaś mi smaka na takie babeczki!

    OdpowiedzUsuń
  8. narobiłaś mi ochoty!jutro piekę muffiny:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam, ale z braku czasu sama nigdy nie robiłam. Hm, chyba muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. 1/3 szklanki olejiu , czy całego oleju ?

    OdpowiedzUsuń