niedziela, 2 czerwca 2013

Milky way !

Ciasto Milky way jedno z najlepszych ciast, łatwe w przygotowaniu i szybkie. Podstawą tego pysznego deseru jest biszkopt, masa mleczna i polewa czekoladowa :) 



Składniki:
biszkopt
- 1 szklanka cukru
- 1 szklanka mąki
- 6 jajek
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2,5 łyżki kakao

masa mleczna 
- 1/2 szklanki mleka
- 1/2 szklanki cukru
- 2 szklanki mleka w proszku
- dwa opakowania cukru waniliowego
- 250 g margaryny
polewa
- tabliczka mlecznej czekolady
- 5 łyżek mleka

Przygotowanie: 
1. Używamy blaszki o wymiarach około 25x36
2. Ubijamy białka, dodajemy cukier, dalej ubijając, dodajemy żółtka.
3. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i kakao, delikatnie mieszamy.
4. Wylewamy ciasto do blaszki.
5. Wkładamy do nagrzanego piekarnika na około 25 minut na 180 stopni.
6. Przygotowujemy masę, mleko gotujemy z cukrem i cukrem waniliowym.
7. Miękką margarynę ucieramy i dodajemy ostudzone mleko z cukrem i dodajmy mleko w proszku.
8. Kroimy biszkopt na dwie części.
9. Na spód biszkoptu wykładamy masę mleczną, przekładamy górną częścią ciasta.
10. Przygotowujemy polewę, w rondelku rozpuszczamy czekoladę z mlekiem.
11. Ciasto polewamy polewą.
12. Wkładamy do lodówki na 2 godziny, najlepiej na całą noc.
I gotowe :) 



Smacznego!

15 komentarzy:

  1. A ja ostatnio miałam ochotę robić taką wuzetkę!
    Chyba spiszę Twój przepis i spróbuję zrobić(jak skończę swój śmietanowo-truskawkowy torcik ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam to ciasto!! jest idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm pychotka : *
    Obserwuję i zapraszam do mnie : http://vizualny-swiat.blogspot.com/ ; *
    Pozdrawiam ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy go nie robiłam,pysznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  5. i weź tu człowieku trzymaj dietę:P

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie to pyszne!! Szkoda, że do gotowania, pieczenia itp mam lewe ręce. Może kiedyś spróbuję! Zapraszam do siebie + obserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z pewnością jest bardzo delikatne i rozpływające się w ustach, jak prawdziwy batonik:) Bardzo lubię Milky Way'e^^

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy nie próbowałam, ale musi być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  9. aż zachciało mi się zrobić! wygląda pysznie i ta nazwa zachęca! będę tu wpadać częściej <3

    OdpowiedzUsuń
  10. narobiłaś mi ochoty na pieczenie:)jutro coś wyczaruję i zrobię o tym wpis:)


    pozdrawiam
    aga

    OdpowiedzUsuń
  11. A tego cukru do masy to powinno byc 3/4 czy 1/2 czy jak? :) bo w przepisie nic o tym nie jest napisane.. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już poprawiałam błąd przy pisaniu :)

      Usuń