wtorek, 11 czerwca 2013

Ciasto Bounty !

Przedstawiałam Wam już jeden z przepisów na ciasto odzwierciedlające batonik, czas na kolejne !:) Dziś główną rolę grają wiórki kokosowe z czekoladą i biszkoptem. To ciasto na pewno spodoba się wielbicielom kokosa. Osobiście spodziewałam się bardziej intrygującego smaku jednak warto je wypróbować i samemu zasmakować :)

Składniki:

biszkopt
1 łyżeczka proszku do pieczenia
5 jajek
3/4 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki
4 łyżki kakao(prawdziwego, ciemnego)

masa kokosowa
300 gram wiórek kokosowych
750 ml mleka
1/2 szklanki cukru
200 gram masła
3 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej 

polewa
czekolada mleczna
czekolada gorzka 
łyżka masła

Przygotowanie:
1. Ubijamy białka na biszkopt, dodajemy cukier,dodajemy żółtka i dalej ubijamy.
2. Dodajmy mąkę, proszek do pieczenia i kakao.
3. Delikatnie mieszamy.
4.  Ciasto wylewamy(ja korzystałam z okrągłej formy o śr.25cm)
5. Pieczemy ok 20 minut.
6. Przygotowujemy masę kokosową z 750 ml mleka odlewamy szklankę, pozostałe mleko gotujemy z cukrem i dodajemy wiórki kokosowe. Chwilę gotujemy, ciągle mieszając, odstawiamy na chwilę by wiórki napęczniały i ponownie gotujemy, nie zapominając o mieszaniu.
7. Masło ucieramy a następnie powoli dodajemy wystudzoną masę kokosową, nadal ucierając do czasu uzyskania jednolitej masy.
8. Masło na polewę rozpuszczamy w rondelku na małym ogniu i dodajemy czekoladę, cały czas mieszając.
9. Na wystudzony biszkopt wykładamy cała masę a następnie polewamy przyrządzoną polewą.
10. Wkładamy do lodówki żeby dobrze zastygło na około 3 godziny, najlepiej całą noc.





Smacznego!

12 komentarzy:

  1. aż się oblizałam:P niedobra Ty, pokazujesz takie pyszności, a ja staram się unikać słodkości;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda pysznie i tak też pewnie smakuje :)
    pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  3. Kokos, czekolada, biszkopt, wszystko uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Długo nie przepadałam za tym batonikiem, aż pewnego razu kilka lat temu smak podpowiedział mi, że to dobre jednak jest;d ciasto z pewnością równie dobre, albo i lepsze!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm, ale pyszności :)) Jestem co prawda na diecie, ale od patrzenia jeszcze nikt nie przytył ;) dziękuję za miły komentarz :) z przyjemnością obserwuję i pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm na pewno pyszne :) super przepis

    Buziaki,
    Aleks

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie na blogu jakis miesiac temu bylo tez to ciasto ;D
    pycha !
    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mniami...uwielbiam takie słodkości....

    OdpowiedzUsuń
  9. a co z mąką do masy

    OdpowiedzUsuń
  10. http://upieczona-wypieki.blogspot.com/
    Zapraszam :P

    OdpowiedzUsuń