poniedziałek, 27 maja 2013

Tarta ze szpinakiem i serem feta

Tarta to jedno z najprostszych i najsmaczniejszych dań. Ja swoją przyrządziłam z ciasta kruchego i szpinaku :)

Do przyrządzenia potrzebne nam będzie :
ciasto
- 300 g mąki
- 125 g masła (margaryny)
-  1 żółtko
-  sól
- pieprz
- łyżka śmietany

farsz 
- szpinak około 1kg jeśli jest świeży, ok 600 g jeśli jest mrożony
-  2 łyżki masła
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 1 jajko i białko ,które zostało przy przy przygotowywaniu ciasta
- 150 ml śmietany
-  ser feta pół kostki
- przyprawy do smaku (sól, pieprz,zioła prowansalskie)

Przygotowanie:
1. Przygotowujemy ciasto z mąki, margaryny,żółtka i przypraw. Zagniatamy je i wkładamy do lodówki na 20 minut.
2. Cebulę siekamy i podsmażamy, dodajemy szpinak.
3. Po kilku minutach gdy szpinak się rozmrozi dodajemy czosnek i ser feta pokrojony w kosteczki.
4. Przygotowujemy sos ze śmietany,przyprawa i jajka z białkiem.
5. Ciasto wykładamy do formy i pieczemy 10 minut w 180 stopniach.
6. Wykładamy szpinak i zalewamy sosem.
7. Pieczemy 20 minut w 180 stopniach.
Możemy dodać jeszcze pomidory i ser żółty :)








Smacznego !

13 komentarzy:

  1. Szpinak i feta - już ją uwielbiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale bym zjadła <3 mmmmmmmm ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglada naprawde pysznie :)

    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie przez Ciebie dostała ślinotoku !:P Muszę wypróbować :)).

    Buziaki :*.

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm jakie pyszności..

    Zapraszam na konkurs.
    http://letmelook.blogspot.com/2013/05/wygraj-koszulke-celine-paris.html
    Miło mi będzie jak mnie odwiedzisz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam połączenie szpinaku i fety ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. do szpinaku dopiero się przekonuję, ale to wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie chciałabyś widzieć mojej reakcji jak wyskoczyło mi pierwsze zdjęcie tarty ;D Złapałam się za serce a mój M. pomyślał, że coś mi się stało, że coś mnie boli a ja wołam go i pokazuje mu Twój post ;D ha ha Uwielbiam połączenie fety ze szpinakiem a jeszcze do tego tarta... Wiem, że musi spakować wyśmienicie! Na pewno skorzystam z Twojego przepisu!


    Buziak!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadłam takiej tarty, muszę wypróbować Twój przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo smakowite połączenie, lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  11. chyba spróbuję zrobić, skoro mówisz że łatwe i szybkie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tarta idealna dla mnie,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. hej.jak jest śmietana to ciasto nazywa się półkruche a nie kruche. a tarta wygląda świetnie:) Pozdrawiam D.

    OdpowiedzUsuń