piątek, 24 maja 2013

Szybka szarlotka !

Dziś mam dla Was przepis na pyszną szarlotkę! Bardzo prostą w przygotowaniu, na pewno spodoba się osobom nie lubiącym zagniatać ciasta dla tego, że tu wystarczy tylko wymieszać składniki.


Składniki:
- jabłka 1-1,5kg
- szklanka mąki 
- szklanka kaszy manny
- 3/4 szklanki cukru 
- cukier waniliowy 1 łyżka 
- cynamon 
- 100 g masła 

Przyrządzenie: 
1. Obrane jabłka należy zetrzeć na tartce o grubych oczkach najlepiej też pokropić je delikatnie sokiem z cytryny, żeby nie zrobiły się ciemne. 
2. W misce musimy wymieszać składniki suche mąkę, kaszę manną, cukier i cukier waniliowy.
3. Blaszkę smarujemy masłem( ja robiłam na okrągłej blaszce o średnicy 26cm)
4. Wykładamy cześć składników suchych, kroimy kawałki masła alby ciasto po upieczeniu nie było suche.
5. Wykładamy połowę jabłek, posypujemy cynamonem.
6. Wykładamy kolejną cześć suchych składników, troszkę masła.
7. Pozostałe jabłka, cynamon.
8. Pozostałe suche składniki układamy na jabłkach, dodajemy masło.
9. Wkładamy do nagrzanego piekarnika na 50 minut na 180 stopni.
Najlepiej podawać z lodami na ciepło.
Uwaga ! jeśli wybierasz słodkie jabłka możesz dodać mniej cukru :)




Jak Wam się podoba ten przepis ?:) Koniecznie go spróbujcie!

13 komentarzy:

  1. Mnie się podoba,jutro tez piekę szarlotkę,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale wygląda! Szarlotki uwielbiam, jeszcze z tymi lodami, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jadłam kiedyś taką szarlotkę bez jajek i zagniatania ciasta, teraz zaglądając na przepis przypomniało mi się o niej, także dziękuję:) najwyższa pora ją przygotować :)
    jak tak na nią patrzę to mam ochotę zjeść monitor:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie zrób !:) a jak pachnie niesamowicie :)

      Usuń
  4. This looks amazingly good! Loved your blog and will come back for sure!

    Oh, I just started following you by the way! Hope you come by my blog! Would love to know what you think about it, and maybe follow me back if you like it?

    These are my links hun <3:
    Instant Milk link
    Facebook page link
    Bloglovin link

    xx

    OdpowiedzUsuń
  5. That looks so yummy!
    And I love anything ala mode
    I love ice cream.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szarlotka z lodami.. uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szarlotka z kaszki manny jest obłędna. Jadłam jak jeszcze mogłam jeść słodkie. Z lodami na ciepło ach ślinka mi leci.Kusisz mnie i to bardzo :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. a akurat od rodziców wróciłam i szarlotkę zrobioną przez mamę tam jadłam :D pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szarlotka z lodami mniammm,pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  10. Szarlotka z lodami, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń